Hele skolen har arbejdet med at integrere sport i matematik.
Eksempelvis har 4.årgang været ude på et posteløb:
7. årgang lavede målinger og beregnet på dem, og talt om forskellig enheder:
Målinger:
Hvad | Hvordan | Hvad skal vi bruge | Mål i | |
1 | Hvor højt kan du hoppe med samlede fødder uden tilløb? | Kridtstreg så højt som de kan nå | Målebånd, kridt | Meter |
2 | Hvor hurtigt kan du hoppe 100 små hop?
Mål puls lige efter. |
Mål pulsslag på 15 sekunder og gang med 4 | Stopur/mobil | Minutter og sekunder |
3 | Hvor hurtigt kan du steppe op og ned 50 gange på mælkekasse?
Mål puls lige efter. |
Mål pulsslag på 15 sekunder og gang med 4 | Stopur/mobil
Mælkekasse |
Minutter og sekunder |
4 | Sid i lotusstilling (se billede), hvor lille afstand kan du få til underlaget? | Mål fra gulv til knæ. | Målebånd | cm |
5 | Hvor lang tid kan du holde en prop ud fra kroppen i strakt arm. | Alle i gruppen starter samtidig. | Stopur, prop | Minutter og sekunder |
6 | Reaktionsevne | Mål hvor mange cm en målepind falder inden du når at gribe den. | Målepind | cm |
7 | Hvor lang tid er du om at få kuglepennen ned i flasken | Kuglepennen hænger i en snor om maven, og ingenting må røres med hænderne | Kuglepen flaske, snor | Minutter og sekunder |
8 | Hvor mange englehop kan du lave på 1 minut | |||
9 | Hvor mange perler kan du få fra en petriskål til en anden på 1 minut. | Perler, pincetter,petriskål. | ||
10 | Hvor mange gange kan du jonglere med en bordtennisbold? | Bordtennisbold og bat. |
Mens 9.årgang arbejdede med “Matematik på tur” ved Greve atletik.